Om oss
Från 2 anställda i Trondheim 2010 till över 200 anställda med kontor i Trondheim, Oslo och Göteborg. Idag har vi ett nära samarbete med dussintals spännande partners i Norden! Allt från små lokala samarbeten till de största bankkoncernerna i Norden.
Våra framstående verksamhetsområden kan summeras enligt följande:
Försäkringsförmedling, bank och finans
Sedan 2022 uppfyller Consort de högt ställda kraven för att vara auktoriserade försäkringsförmedlare. Vi har flertalet samarbeten inom försäkringsbranschen där vi hjälper andra att stärka sin trygghet.
Vi har även ett brett utbud av tjänster för bank & finans och arbetar för närvarande med flertalet banker i Norden för att uppfylla AML-kraven och genomförde proaktiva aktiviteter för att öka lojalitet och kundtillströmning.
Kundcenter
Vi är specialicerade på inkommande och utgående kunddialog via telefon, chatt och mail. Vi erbjuder allt ifrån overflow tjänster vid hög belastning till att ta över helt outsourcad kundtjänst.
Genom vårt avancerade och anpassningsbara CRM-system har våra partners direkt tillgång till realtidsdata och aktiviteter som rör deras ärenden. Vi strävar efter att erbjuda en sömlös upplevelse och hög kundtillfredsställelse genom alla våra kommunikationskanaler.
Konsultuthyrning
Det finns en stor efterfrågan på färdigutbildade kundkonsulter som kan svara i telefon direkt, när Consort även jobbar med egen verksamhet inom sin bransch innebär det att våra partners får färdigutbildade kundkonsulter med erfarenhet från sin bransch – då pratar vi verkligen effektiv uppstart!
Mathias
Head of Sales
Jägaren ifrån Lerum som har lång erfarenhet av att bygga starka samarbeten och lyckade projekt.
Mårten
Teamleader
Lång erfarenhet ifrån försäkringsbranchen tidigare fotbollsspelare ifrån Göteborg. Duktig på att bygga team och coacha rätt.
Mikael
Försäkringsrådgivare
Info kommer.
Christian
IT-ansvarlig
Från Stjördal, hårig och sportsgalen. Som öppenbart brinner för IT-faget.
CEO
Dalmas i Göteborg som brinner för utveckling. På fritiden hittar ni mig på en lekplats med min dotter, storstad i Europa, New White Hart Lane eller i en slalombacke
Sebastian
Kundkonsult
Driven och engagerad kille ifrån Floda. På fritiden brinner jag för träning och specifikt gym och att botanisera i böcker om försäljning
Daniel
Försäkringsrådgivare
Tidigare florist ifrån Göteborg. Uppvuxen på stena färjor och på fritiden är matlagning ett stort intresse
Tintin
Chef för kvalitet och kundresa
En sportintresserad kakelspikare från Malvik. Med ett hjärta för fotboll som spelas med både rund och oval boll.
Peder
Styrelseordförande
En entusiastisk pragmatiker från Sandefjord med ett passionerat intresse för ölbryggning, gäddfiske och pianospel.
Kristoffer
CFO
Musikälskande entreprenör med en förkärlek för Sverige, hälleflundrefiske och blåvita fotbollsdräkter.
Rune
Vi har våra kärnvärden som ska prägla allt vi gör. I kontakt med kunder, partners och anställda måste Consort - varje dag - vara:
Lekfull
Det finns inga säljare som presterar bra om de inte trivs på jobbet. Det finns få kunder som är nöjda med att prata med en kundtjänstrepresentant som inte är engagerad eller intresserad. Vi tror att en stor del av nyckeln till framgång ligger i att ha kul! Vi vill ha anställda som ser fram emot att komma till jobbet.
Uppmärksam
För att lyckas med försäljningen måste du vara vaksam och fokuserad på vem du pratar med, vad du säger när och varför. För att vara en sådan säljare är du beroende av en arbetsplats med kollegor som är uppmärksamma, både vad gäller försäljningsteknik, resultat och arbetsmiljö.
Äkta
Vi tror att ärlighet varar längre än de flesta. Vi har en genuin önskan att göra människors relationer med säljare ännu bättre. Det är möjligt att göra detta på ett ärligt sätt samtidigt som resultatet bibehålls. Consort är ansvarsfullt och grundligt, vi står för långsiktighet och hållbarhet.
På väg
Consort brinner för kontinuerlig förbättring. Inte bara genom vår prestanda och effektivitet utan också för att förbättra vardagen för våra partners och deras kunder. Och även om svaret alltid är ja, slutar vi aldrig ställa frågan: Kan det bli bättre?