Förinkasso

Vad gör du när en kund inte betalar? Vi på Consort Nordic AB tror på att skapa en positiv upplevelse även i utmanande situationer.


När det gäller förfallna fakturor tar vi ett proaktivt tillvägagångssätt för att säkerställa en smidig hantering och bevara en positiv relation med era kunder. Vi påminner om förfallna fakturor, skickar ut fakturor på nytt och justerar eller förlänger förfallodagen enligt behov. Vår målsättning är att säkerställa att varje steg i processen utförs effektivt och att ni får återkoppling om utfallet eller eventuella justeringar.

I dagsläget lägger ekonomiavdelningar mycket tid på att inkassera förfallna fakturor, med vår tjänst kan de istället fokusera på kärnverksamheten. Vi skräddarsyr vår effektiva och beprövade process för att matcha era behov och compliance.


Varför gör vi det? För oss är det viktigt att upprätthålla en positiv relation med era kunder även när det uppstår betalningsutmaningar. Genom att agera i ett tidigt skede kan vi adressera eventuella problem snabbt och förebygga negativa konsekvenser.


Sammanfattningsvis är vi här för att vara ert stöd när det gäller att hantera förfallna fakturor samtidigt som vi arbetar för att bevara och stärka era kundrelationer.

Vill du veta mer om vår process, kontakta oss.

Påminnelsehanterinig vid förfallen faktura. Kassaflöde.

Våra paket

  • I vårt basic paket kontaktar vi kunderna med förfallna fakturor, påminner om skulden, skickar ut fakturan på nytt vid behov.

  • I vårt inermediate paket kontaktar vi kunderna med förfallna fakturor, påminner artigt om skulden, skickar ut fakturan på nytt vid behov precis som i basic paketet. Utöver detta gör vi även uppdateringar i era system och svarar på mer ingående frågor kring fakturorna.

  • Utöver tjänsterna i vårt Basic och Intermediate paket agerar vi även kundtjänst för fakturafrågor.