Vi kontaktar rätt kunder vid rätt tidpunkt med rätt meddelande. Tricket är att prata med dem. Inte för dem.

 

Klienten

När du väljer Consort för att prata med dina kunder är du säker på att hela processen hanteras: före, under och efter samtalet.

Vi kommer att vara bäst i vår bransch vad gäller integritet, GDPR och marknadsföringslagen och vägleda våra kunder genom detta när vi startar nya samarbeten.

Som klient hos Consort får du uppdateringar om resultaten i realtid, vi erbjuder inloggning direkt i vårt försäljnings- och kundsystem Cube. Vi gör detta för att göra det enkelt att göra viktiga justeringar på vägen, och för att vi vet att våra kunder är minst lika intresserade av resultatet som vi är.

Våra anställda har ingen provision, alla har en fast timlön. Detta säkerställer medarbetare med sänkta axlar som sätter kunden och uppdraget över allt annat. Consorts lönemodell innebär att du som kund är säker på att samtalskvaliteten är i fokus och att uppdraget hanteras på ett gedigen sätt utan buller på marknaden.

Våra medarbetare har relevant erfarenhet och kompetens som efterfrågas, för våra kunder innebär detta att vi genom samarbete kommer att ha ett dedikerat team som bygger kompetens på kundens tjänster och produkter. Detta är en stor fördel för våra kunder som får mycket kompetenta kundkonsulter och det är upp till kunden om vi kommer att arbeta i Consorts system, kundens system och om vi kommer att arbeta från Consorts lokaler eller kundens lokaler - vi har god erfarenhet av alla kombinationer!

Vi kontaktar rätt kund vid rätt tidpunkt med rätt meddelande.

Kunderna

Vi kontaktar många människor och är intresserade av att prata med dig, inte till dig.

De som ringer från Consort har ett säkert jobb de tycker om. Med en fast timlön är fokus på innehållet i konversationen med kunden, inte på deras eget lönekonto.

Vi har en god anledning att kontakta dig och vår önskan är att presentera ett erbjudande eller en tjänst du kan glädjas av.

Våra säljare har inte ett manus, av den enkla anledningen att du inte har något heller. Vi pratar med dig och du kommer att höras.

Vi vet också om vi har pratat med dig tidigare och vad som kom ut ur det samtalet. Om det vi presenterade förra gången inte var efter vår smak, vet vi att saker och ting förändras. Säljare som arbetar i Consort respekterar dina önskemål och åsikter och lovar bara det vi kan hålla - och håller det vi lovar.

Konsulten

Vi tar hand om individens välbefinnande - prestanda och potential. Säker säljare = bra säljare.

Consort erbjuder ett jobb du måste trivas i. Om du är missnöjd med ditt arbete är det omöjligt att lyckas. Det är därför vi är mycket noga med att alla hos oss ska ha det bäst möjligt- då kommer resultaten också.

Alla anställda hos oss har en fast timlön. Då vet du vad du får och när du får det och kan fokusera på att göra bästa möjliga jobb. En säker säljare är en bra säljare.

Vi gör allt vi kan för att göra det bra för dig. Consort arbetar med starka namn som vi är stolta över att representera. Vardagslivet hos oss är varierat och lärorikt, och vi hittar det uppdrag som passar dig bäst. Vi vill att du ska vara så bra som möjligt och därför fokuserar vi på uppföljning och träning en efter en så att du kommer att leverera bättre samtal på ditt eget sätt.

Bra arbetsmiljö leder till goda relationer. Vi upplever att många söker jobb på Consort efter att ha hört hur vi har det. Vi är intresserade av att ta hand om individens behov, välbefinnande, prestanda och potential. Consort erbjuder utveckling och tillväxt.

Vi är naturligtvis beroende av bra prestanda. Och när vi uppnår lysande resultat kommer du att märka det; även om vi inte erbjuder uppdrag är vi engagerade i att belöna bra arbete. Vi spenderar därför tid, energi och pengar på tävlingar, sociala "händelser" och saker som våra anställda vill ha.

Konversationen

Konversationen med kunden är vad vi lever efter. Varje konversation är unik och av högsta kvalitet.

Det bästa och viktigaste verktyget vi har för att säkerställa denna kvalitet är att lyssna en till en, och vi implementerar den dagligen. Lyssningen och feedbacken efteråt anpassas individuellt så att konsulenten kan bli bättre på sitt eget sätt. Dessutom gör vi inspelningar när uppdraget kräver det, vilket säkerställer att vi också kan utvärdera varje enskild konversation efteråt.

Ingen i Consort använder samtalsmanus. För att få en bra dialog krävs två deltagare, då är det logiskt att säljaren är minst lika intresserad av vad kunden säger som vad säljaren säger. Vi kan ställa rätt frågor och svaren vi får hörs. Att kunna leverera fantastiska samtal om och om igen är en konst, och vi fokuserar på att alla i Consort vet vad som krävs för att ha sådana konversationer.