Pre-collection

Vad gör du när en kund inte betalar? Vi på Consort Nordic AB tror på att skapa en positiv upplevelse även i utmanande situationer.

Consorts pre-collection-tjänst syftar till att på ett respektfullt och proaktivt sätt påminna kunder om förfallna fakturor. Målet är att undvika onödiga avgifter och risken för att avtal avslutas. Med våra moderna systemlösningar, flexibla arbetssätt och höga kompetens hjälper vi våra uppdragsgivare att minska kreditförluster och hålla antalet inkassoärenden nere.

I dagsläget lägger ekonomiavdelningar mycket tid på att inkassera förfallna fakturor, med vår tjänst kan de istället fokusera på kärnverksamheten. Vi skräddarsyr vår effektiva och beprövade process för att matcha era behov och compliance.

Varför gör vi det? För oss är det viktigt att upprätthålla en positiv relation med era kunder även när det uppstår betalningsutmaningar. Genom att agera i ett tidigt skede kan vi adressera eventuella problem snabbt och förebygga negativa konsekvenser.

Sammanfattningsvis är vi här för att vara ert stöd när det gäller att hantera förfallna fakturor samtidigt som vi arbetar för att bevara och stärka era kundrelationer.

Vill du veta mer om vår process, kontakta oss.